שיעורי גיטרה בשרון

שיעורי גיטרה בשרון

לימודי גיטרה

הגיטרה היא חד משמעית כלי הנגינה הפופולארי ביותר בעולם המערבי, ללא יוצא מן הכלל. למעשה, מדובר בכלי המהווה שילוב מנצח, בין תכונות פיזיות ההופכות אותו למאוד פשוט לנגינה, לבין הפקת הצלילים העשירים שהוא מסוגל להפיק. בקיצור, אם התכונות שללו קוסמות גם לכם ואם תכננתם במקרה לקחת שיעורי גיטרה בשרון, אז זהו המאמר בשבילכם!

הגיטרה: כלי הנגינה הפופולארי ביותר בעולם

הגיטרה הפכה ברבות השנים לכלי הנגינה האהוב והמוכר ביותר, ואחד מ-3 הכלים (או יותר נכון, 2 הכלים) הבסיסיים בכל להקה מוזיקלית מודרנית: גיטרת בס, גיטרה רגילה ותופים. חוקרים אינם יודעים לומר בוודאות מהיכן בדיוק הגיעה הגיטרה, שכן כלי מיתר קיימים כמעט בכל התרבויות (גם בתרבות היהודית אגב, בדמות נבל דוד). אולם, בכל מקרה אין ספק כי הגיטרה הפכה לכלי משמעותי בסגנון הקלאסי העתיק, הסגנון הספרדי וכן, בסגנונות המודרניים השונים (בתרבויות המזרח התיכון קיימים כלים מקבילים במידת מה, כמו העוד).

שני סוגי הגיטרות העיקריים הם: הגיטרה החשמלית והגיטרה הקלאסית. לשתי הגיטרות הללו יש לרוב 6 מיתרים המפיקים את אותם הצלילים. חשוב לציין, כי הגיטרות השונות שונות זה מזה בגוון הצליל, בעומק הצליל וכד'. קיימות עוד גיטרות, כמו גיטרות בס, גיטרות עם יותר מ-6 מיתרים, גיטרות אקוסטיות וכד'. מכיוון שלא נוכל להרחיב על כולן במאמר זה, להלן יופיע הסבר רק על גיטרות חשמליות וקלאסיות.

גיטרה קלאסית – הגיטרה הבסיסית, המוכרת והאהובה ביותר. היא כוללת צוואר וגוף תהודה העשויים מעץ לרוב, וכן 6 מיתרים כאמור, כששניים מתוכם עשויים מניילון בלבד והיתר ממתכת כלשהי. הגיטרה הקלאסית יכולה לשמש לנגינה כמעט בכל הסגנונות בלי שום בעיה.

גיטרה חשמלית – גיטרות הבנויות על אותו עיקרון, אולם הצליל שהן מפיקות לא נובע מתיבת התהודה, אלא על ידי המרת תזוזת המיתרים לצליל חשמלי. הגיטרה החשמלית יכולה גם היא לשמש למגוון סגנונות, אולם היא מתאימה במיוחד לשלל סוגי המוזיקה המודרנית, לרבות רוק על גווניו, בלוז ועוד. על גיטרה חשמלית נהוג לנגן עם מפרט, בעוד שעל גיטרה קלאסית לא בהכרח.

מה הקסם של הגיטרה?

בשונה מכלים רבים אחרים, הינו אומרים שהגיטרה היא הכלי שהצליח לבסס עצמו כרלוונטי, חדשני ו"מגניב" בעולם המערבי, הודות לאומנים שונים ולסגנונות שונים. כאמור, מדובר בכלי הפופולארי ביותר, זה שכולם רוצים ללמוד לנגן עליו (ואגב, זה שכולם חושבים שהם יודעים לנגן עליו, שלא בצדק!). חשבו למשל על ההבדל בין איך שנתפס נגן גיטרה חשמלית, לבין איך שנתפס נגן פסנתר חשמלי.

מבחינה פיזית, הגיטרה פשוט מאוד נוחה לנגינה: היא קלה לנשיאה (גיטרה קלאסית, לא חשמלית), הפריטה גם היא קלה מאוד וכן, היא משתלבת מעולה בכל מצב, החל מליווי שירים סביב המדורה ועד לקונצרטים גדולים והופעות ענק.

אגב, כדי לנגן על הגיטרה, לפחות בהתחלה, ניתן ללמוד פשוט כיצד לקרוא טאבים, המהווים פחות או יותר ציור פיזי מאוד מאוד פשוט להבנה: הציור כולל מעין טבלה המהווה בעצם את מראה המיתרים, המיקום של האצבעות (ולעיתים, גם אילו אצבעות צריכות ללחוץ והיכן) ואת מיקום השריגים הרלוונטיים. בקיצור – אין קל מזה! למרות שאנו ממליצים ללמוד גם תיאוריה של המוזיקה ברמה בסיסית, בכל זאת לימודי גיטרה מתבססים רבות על קריאת טאבים.

דברים שחשוב לדעת לפני לקיחת שיעורי גיטרה

  • נגינה על גיטרה אינה מתחילה ומסתיימת בלמידת אקורדים. אנו ידועים שיש אינספור מדריכים שנועדו לסייע ללומדים להכיר אקורדים שונים לבד, אולם הנגינה עצמה כוללת גם טכניקות פריטה, פיתוח שמיעה מוזיקלית, פיתוח שרירי כף יד ואצבעות מתאימים ועוד – את כל אלו ניתן ללמוד רק אצל מורה מקצועי.
  • חשוב להתאמן יום יום, ללא יוצא מן הכלל. כדי לפתח מיומנות מקצועית על הגיטרה יש להתמיד בשיעורים, להתאמן בבית ולבסס את טכניקות הלימוד שלמדתם בכל שיר ושיר, או בכל מנגינה.
  • חשוב לבחור במורה מקצועי\ת. לימודי גיטרה איכותיים חייבים להתבצע על ידי מורים מקצועיים בעלי ידע רחב ופרקטי בתחום, כאלה שיוכלו לכוון אתכם או לתקן אתכם היכן שצריך. בפגישת ההיכרות, שתפו את המורה ברצונות שלכם ובמטרות הלימוד שלכם, כדי לתאם ציפיות ולוודא כי הגעתם למורה הנכון\ה.
  • חשוב גם לכלול לימודים בסיסיים של תיאוריה. התיאוריה של המוזיקה היא חלק בלתי נפרד בפיתוח שמיעה מוזיקלית ופיתוח יכולות מתקדמות, כמו אלתור, הלחנה וכד'. מומלץ לא לוותר על הלימודים הללו אם בכוונתכם לקחת את שיעורי גיטרה בשרון ברצינות.
  • אתגרו עצמכם בלי סוף – נסו לקרוא בעצמכם בזמן הפנוי על מגוון הסגנונות האין סופי בגיטרה, ומצאו לעצמכם יעדים ומטרות חדשות כל הזמן. מעבר לעובדה שהפעולה הזו תסייע לכם להתמקצע ברמה גבוהה יותר, הכרת סגנונות חדשים תסייע לכם להכיר טוב יותר את עצמכם ותפתח בפניכם עולמות חדשים של מוזיקה.

כיצד בוחרים גיטרה?

לקיחת שיעורי גיטרה בשרון או בכלל, מתחילה ברכישת גיטרה מתאימה, ע"פ הפרמטרים הבאים: גודל הגיטרה שמתאים לכם מבחינה פיזית, סוג הגיטרה (שלרוב בהתחלה, יהיה קלאסי), קלות השימוש בגיטרה הכוללת את סוג המיתרים הקיימים והמומלצים לגיטרה הספציפית וכן, את המרווח ביניהם ושאר סוגיות הנוגעות לתחזוקה שלה. אם אתם ממש מתעקשים בחרו בגיטרה עם עיצוב, אולם הרשו לנו לומר לכם כי מדובר בפרמטר האחרון שעליכם להתחשב בו, שכן אין כמובן קשר בין איכות הגיטרה לעיצוב, אבל בהחלט יש קשר בין העיצוב למחיר. אם אינכם בטוחים איזו גיטרה לרכוש, בקשו להשאיל גיטרה מהמורה בהתחלה ורכשו את הגיטרה המתאימה לאחר השיעור הראשון, בעזרת ההדרכה של המורה.

לסיכום, לימודי גיטרה מומלצים לכל אחד ובכל גיל, בלי קשר לסגנון המוזיקלי המועדף. נגינה על גיטרה יכולה להיות תחביב מצוין, וגם תחום מקצועי שניתן להתעסק ולהשתלב בו בעתיד, כך שהכל תלוי ברצון, בהתמדה ובכישרון של כל לומדת ולומד.


שיעורי תופי… 12 ביוני 2019 28.7 | מופע שירי מחאה 28.7 | מופע סו�… 26 ביוני 2019