אולפן הקלטות בראשון לציון

אולפן הקלטות בראשון לציון

כללי

יש אירועים רבים שבהם אנשים יכולים להשתמש באולפן הקלטות מקצועי, חלקם מגיעים כשהם רוצים להקליט משהו מיוחד, ויש את המקצוענים שרגילים להשתמש באולפן הקלטות כדי להקליט שירים באופן קבוע, תשדירים שונים, קריינות לסרטים ולאנימציה או להקליט את המוזיקה של עצמם כפי שכתבו והלחינו להם. אולפן הקלטות מקצועי הוא עולם ומלואו שמנקז אליו אנשים רבים שנהנים משירותיו.

מה אפשר למצוא באולפן הקלטות?

אולפן הקלטות מורכב בדרך כלל משני חדרים. החדר של הטכנאי הוא החדר שבו נמצאים מכשירי ההקלטה והקונסולה שבה שולטים ומכוונים את הכפתורים של הסאונד, ו"מהנדסים" אותו כדי שיישמעו הכי טוב שאפשר לפי חוקים שונים. ויש את החדר שבו משמיעים את הקולות, מאחורי הזכוכית הגדולה והמפורסמת שכולנו מכירים מסרטים על מוזיקאים.

הזכוכית היא כמובן אטומה ומבודדת רעש כדי שלא ייקלטו רעשים וקולות מבחוץ ויזהמו את ההקלטה הנקייה. כאשר בתוך האולפן עצמו קיימים מכשירים כמו מיקרופונים וציוד נוסף שנחוץ כדי להתקין עליהם לשם הפקת אפקטים וצליל מסוים, ויש כמובן גם כלי נגינה כאשר מדובר בהקלטת מוזיקה.

באולפן יש חוקי ברזל שאסור להפר כדי לא להפריע להקלטה הנקייה ולכן יש להישמע להוראות הטכנאים ולכבד את הסשן שבו מקליטים, ובצורה כזאת להבטיח הקלטה סדירה ומוצלחת בלי הפרעות. ההקלטה עצמה חייבת להיעשות כך שהיא מנותבת ומתוכננת על ידי הטכנאי שיושב על שולחן ההקלטה ומחליט בדיוק איזה צלילים להגביר ואיזה להנמיך, ועורך חזרות למי שמקליט את עצמו ומחליט עד כמה הוא נשמע טוב ומתי יש לחזור על ההקלטה כדי להפיק צליל יותר טוב.

מה עושים באולפן כשמקליטים מוזיקה?

האולפן מתאים בכל פעם לשימוש אחר. כאשר מוזיקאים משתמשים בו מכוונים את מכשירי ההקלטה ואת המיקרופונים לשימוש זה ומבטיחים את ההקלטה האופטימלית לכלי נגינה ולזמרים. שם מקליטים מיקס ואחר כך עורכים מסטרינג, שהם המונחים המקצועיים של הקלטות המוזיקה. המיקס הוא מה שמפיקים בהקלטה ועורכים אותו לאחר שמקליטים כמה ערוצים, והוא נקרא כך משום שהוא ערבוב של כל הערוצים בעוצמות שונות כדי להפיק קובץ אודיו שאנחנו מכירים בדרך כלל גם כבסיס לשיר או כל מוצר אחד.

בגלל זה צריך להבטיח שבכל ערוץ נשמע כל כלי נגינה בדיוק כפי שהוא צריך להיות וכפי שאנחנו רוצים לשמוע אותו גם בשיר או במוצר הסופי. את כל החומר הזה מעבירים למסטרינג שמעבד את כל החומרים וגורם להם להיות השיר שאנחנו שומעים בסופו של דבר ברדיו ובערוצי השמעה אחרים.

הקלטות למטרות שונות

מלבד מוזיקה אנחנו זקוקים לאולפני הקלטות כיד להקליט דברים נוספים. אחת ההקלטות הנפוצות היא הקלטת הסאונד לסרטים שונים, בין אם מדובר בסרטי פרסומת, סרטי תדמית, סרטים ביתיים, סרטים למטרות פרטיות לגמרי כמו סרטי חתונה או סרטים מיוחדים שמפיקים לצורך חתונה או בר או בת מצווה ואירועים שונים. היום נהוג להפיק סרטים או הקלטות שונות למטרות כאלה ומי שיצירתי יכול להפיק אותן ברמה איכותית עם קצת השקעה.

בדיוק בשביל זה אפשר להשתמש בשירותי אולפן הקלטות טוב שבו הטכנאים יודעם בדיוק מה נחוץ לכם ומעניקים לכם את השירות הטוב יותר בתחום זה. אם אינכם מומחים ואינכם מנוסים בהקלטות מומלץ להישמע להוראות ולקבל הדרכה מה כדאי לכם לעשות ואיך להקליט כדי להפיק מוצר מושלם.

תהיו יצירתיים ותקליטו

אם כתבת שיר מיוחד ומישהו הלחין אותו, או שהתאמתם מילים לשיר שאהבתם ואתם רוצים להקליט אותו למטרתכם למסיבה פרטית, או סתם כי החלטתם שעכשיו תורכם להעניק לעצמכם מתנה מקצועית, זה הזמן להיכנס לאולפן הקלטות ולהקליט את עצמכם שרים שיר. אם אינכם יודעים כיצד זה עובד ידריכו אתכם וילמדו אתכם לעשות זאת נכון ואפקטיבי ותוכלו בסופו של דבר לצאת עם שיר מתנה לעצמכם או למסיבה שלכם.

יש אנשים שמחליטים לפרגן לעצמם הקלטות כאלה בכל מקרה בכל שלב בחיים משום שחיים רק פעם אחת וזאת לא קלישאה, זאת בוודאי אמת שאפשר לנצל אותה כדי להגשים חלום ולשיר מול מיקרופון בדיוק כמו מקצוען. זה האולפן שנותן לכם השראה לשיר מול הטכנאי שמעודד אתכם ומנחה אתכם לשיר. את שאר העבודה הוא יעשה מול הקונסולה וייתן לכם בסופו של דבר מוצר מוגמר.

מה עוד אפשר להקליט?

בשנים האחרונות נפוץ מנהג חביב של תלמידים שמקליטים כל מיני הקלטות מעניינות למסיבת הסיום שלהם. הם מנצלים את האולפן כדי להקליט שירים היתוליים או כאלה שחיברו להם מילים משלהם כדי לאפיין את האירועים במחזור שלהם, ולכן התוצאה יוצאת מקצועית אם מקליטים דווקא באולפן כזה.

כדי להשיג את המגע המקצועי ולהקליט נכון מומלץ להיעזר בטכנאי סאונד שידע להדריך אתכם ולהפיק מכם את המרב ולנצל את כל הפוטנציאל הגדול של אנשים ששרים מול המיקרופון בפעם הראשונה. יכוונו אתכם ויסבירו לכם מה צריך לעשות וכל שנותר לכם לעשות הוא לבוא מוכנים עם הטקסטים והלחן, ואחרי חזרות שבהן חילקתם את התפקידים והתאמנתם עליהם היטב. זכרו שזמן האולפן הוא זמן יקר מאוד לכל הדעות.

שיעורי פיתו… 27 ביוני 2019 חדר חזרות ב�… 15 ביולי 2019