חדר חזרות בראשון לציון

חדר חזרות בראשון לציון

"הרן" בית הספר למוסיקה – סניף ראשון-לציון

לא צריך יותר להטריד את ההורים ואת השכנים. אפשר להתאמן בחדר חזרות מקצועי עם ציוד מעולה והמון השראה מסביב במקום שהוא כולו אהבה גדולה למוזיקאים – למקום קוראים חדר חזרות:

הדאגה הגדולה ביותר של כל מי שרוצה להתחיל ללמוד מוזיקה היא המקום שיוכל להתאמן בו בלי חשש, מבלי להפריע ומבלי שיפריעו לו. זה נשמע טריוויאלי אבל בלי אימונים ממושכים הוא לא יוכל להתקדם ולהשתפר. לכאורה, תרגול וחזרות נשמעים רומנטיים למי שרגיל לחשוב על סרטים שעושים על מוזיקאים בחדרי החזרות. למעשה, מדובר בשעות של עמל מפרך שבהן מנסים להפיק צלילים מדויקים ולשפר את המיומנות של הנגינה גם כאשר זה לא נשמע כך מהצד.

תרגול מוזיקה לא תמיד נעים לאוזן

התרגול אינו כולל בהכרח קטעי מוזיקה ערבים לאוזניים וזאת הבעיה הקשה ביותר של מי שנתקל בחוסר הבנה בנוגע לצרכים שלו כמוזיקאי. חזרות ואימונים הם משהו אחר לגמרי ממה שחושבים עליו כשחושבים על חזרות של מוזיקאים. בפועל, זה נשמע יותר כמו תרגילים שחוזרים על עצמם שוב ושוב. למי שמקשיב לו מהצד זה נשמע אפילו כמו סיוט צורם באוזניים.

ללא ספק, לא משהו שאפשר לעשות בכל בית שגרים בו אנשים שזקוקים לשקט ולפרטיות שלהם, שלא לדבר על שכנים. כשמוסיפים לזה את העובדה שמוזיקאים מקבלים לפעמים השראה בשעות הקטנות של הלילה או מתפנים לכך רק אז, ברור למה מצוקת המקום שלהם קשה. זה הולך ומחריף ככל שהמוזיקאים הופכים למקצועיים ומתמסרים לכך גם כמקצוע וגם כתחביב. ילדים ונוער שמתחילים ללמוד מוזיקה עוד יכולים להסתדר עם חזרות ואימונים בבית בזמנם המוגבל, אבל מוזיקאים חייבים למצוא את המקום הידידותי והנוח שלהם כדי להשתפר ולהגיע לרמה שהם רוצים להגיע אליה.

היכן אפשר למצוא חדרי חזרות?

סקירה של תולדות המוזיקה הישראלית מלמדת שחדרי חזרות ואולפנים מקצועיים מצאו את המקום הנכון שלהם במקומות מסחריים או באזורים תעשייתיים, מקומות שבהם הם יכולים להשתלב בצורה טבעית בהמולה ובפעילות העסקית. הם לא מפריעים לאף אחד גם משום שהם בנויים עם בידוד אקוסטי מתבקש, וגם משום שבמקום סואן כמו קניון או ליד מפעלי תעשייה בוודאי לא יפריעו לאף אחד ברעש שמפיקים בהם. יתרון נוסף של מקומות כאלה הוא שלפעמים אין הגבלת שעות כלל, ולכן אפשר לבוא ולעבוד מסביב לשעון, גם כן ללא הפרעה לשכנים ולמרקם העירוני.

ביקוש לחדרי חזרות

תעשיית המוזיקה הישראלית התאימה את עצמה, אם כך, לצרכים של הקבוצה ההולכת וגדלה של מוזיקאים ישראלים ומיקמה את עצמה במקומות אידיאליים שכאלה. יש היום ביקוש גדל והולך למוזיקה ישראלית, וכתוצאה מכך גם יש יותר מוזיקאים שלוקחים את עצמם ברצינות ועובדים על החומרים שלהם בכל מיני מקומות.

אם לא שמעתם אותם במקום מגוריכם זה סימן שהם מצאו את חדרי החזרות שהוקצו להם במתחמים ייעודיים לאוהבי מוזיקה, שבהם יש אולפנים, חדרי חזרות, בתי ספר למוזיקה ועוד מתקנים ואפשרויות שרק מוזיקאי יכול להעריך. חדרי חזרות מסודרים להשכרה הם ללא ספק שירות נדרש ומבוקש מאוד, ולכן יש גם יותר היצע מגוון ברחבי הארץ לאנשים אלה.

מה צריך לדעת על חדרי החזרות שמוצעים למוזיקאים בארץ?

כמו כל דבר שקשור לתחום הזה, הסטנדרטים של חדרי חזרות מיובאים מחו"ל, והם בדרך כלל מצוינים. לדוגמה, חדר חזרות בראשון לציון שמצוי בקניון מפורסם מציע לכם היום ציוד מקצועי מהשורה הראשונה שזוכה לתחזוקה נאותה ומוקפדת. את המקום מתחזקים אנשי סאונד מקצועיים שיודעים היטב מה מצופה מהם ומה צריך להיות בכל חדר כזה. התנאים הפיזיים נוחים, החדר מרווח ואינו נראה כמו פשרה שמישהו חייב לעשות במרתף תעשייתי. זהו מקום שנבנה מלכתחילה מאהבה למוזיקה ולאנשים שיוצרים אותה, במחשבה לאפשר להם את כל האווירה הנעימה שדרושה ליצירתיות שלהם.

המקום מצויד ופוטר אתכם מסחיבת ציוד שלכם. נגנים שבאים לשם יכולים לשכור ציוד ולהשתמש בו, וליהנות מהאקוסטיקה המעולה שיש שם בתנאי אולפן. מדובר במתחם שיש בו גם אולפן ובית ספר למוזיקה, וניכר שהוא מקום שמוקדש למתן השראה כדי להגביר את היצירתיות אצל כל אחד מהמוזיקאים שבאים לשם לנגן. מי שזקוק להדרכה או ליעוץ בנושאי סאונד ושימוש בציוד יקבל אותם מאנשי המקום, מה שמבטיח שעות של חזרות בתמיכה מהצד של כל מי שעובד שם.

שיתופי פעולה פוריים

כשמוזיקאי עובד בחדר החזרות הביתי שלו הוא נמצא לבד בדרך כלל, ולכן גם מנותק מפידבק או משיתופי פעולה יצירתיים עם אחרים, אלא אם כן יזמין אותם לסשן במיוחד. כשעובדים בחדר חזרות שנמצא במרכז פעילות שמיועד למוזיקה ולעוסקים בה, נוצרים שיתופי פעולה פוריים שמגבירים לא רק את החוויה אלא גם את היצירתיות שלכם. הסיפורים הכי יפים מההיסטוריה של המוזיקה הפופולרית מגיעים ממפגשים של יוצרים באולפנים ובחדרי החזרות שלהם, מפגשים שגרמו להם להתפתחות אישית משמעותית או לפריצת דרך מוזיקלית ביצירתיות שלהם.

ההשראה שאפשר לקבל ממוזיקאים אחרים אינה פוחתת במפגש אתם אלא מקבלת תדלוק נוסף ומדרבנת מוזיקאים ליצור משל עצמם. זה מה שהווי של חדרי חזרות משותפים עושה לאנשים שנחשבים יצירתיים מאוד. כל מה שנחוץ לכם הוא מקום להתבטא, להתאמן עד לשיפור עצמי, לנגן ולכתוב מוזיקה ולהתפתח לכיוונים שאולי לא חשבתם עליהם. יש מקומות כאלה שהופכים למתחם השראה וחוויה מוזיקלית עמוקה. וזה כדאי מאוד להתנסות בהם כדי להבין עד כמה אתם יכולים להיות מושפעים מהם לטובה.

חשבו גם על הפידבק שתוכלו לקבל ממי שמאזין לכם בחזרות ויכול לכוון אתכם ולהעיר הערות בונות. במקום שבו כולם עושים מוזיקה זה מאוד מועיל לתת לאנשי המקצוע לכוון אתכם טוב יותר לעבר המטרה המקצועית שלכם. זה רק מעיד על רצינות הכוונות שלכם בתחום וזה נותן לכם ניסיון בחשיפה.

אולפן הקלטו… 9 ביולי 2019 מורה לגיטרה, לימודי גיטרה לימודי גיטרה למתחילים 17 ביולי 2019