שיעור פסנתר למתחילים

שיעור פסנתר למתחילים

שיעורי המוסיקה שלנו

הרבה מאוד זמן רציתי ללמוד לנגן בפסנתר- תמיד הרגשתי קנאה כאשר שמעתי חברים או אנשים זרים מנגנים על פסנתר וזה תמיד היה נראה קל ופשוט- כאילו האצבעות מחליקות על הקלידים מעצמן ללא כל מחשבה, בטבעיות מושלמת. אז החלטתי לחפש לי מורה פרטי ומכיוון שלא היה לי הרבה מאוד כסף התפשרתי על מורה צעיר מאוד אשר נתן שיעורי פסנתר בביתו וגבה סכום נמוך.

לפני התחלת השיעורים- המורה הראשון

לפני השיעור הראשון הצטיידתי במחברת תווים ועט והגעתי נרגשת ומלאת מוטיבציה. אותו שיעור פסנתר למתחילים היה קשה מאוד והרגשתי שאני מאוד מתקשה. השילוב בין הקצב, האצבוע והמרחק הגדול מאיפה שהייתי ולאן שרציתי להגיע שיגע אותי. מעבר לזאת באותה עת, השכרתי דירה ולא היה לי מקום לפסנתר כך שלא היה לי מקום להתאמן וללא אימון – הדרך להצלחה נחסמת, אין מה לעשות עם הניסיון- באה המקצועיות.

מתחילים ללמוד מחדש והפעם עושים את זה כמו שצריך

אך לאחר כמה שנים, כאשר עברתי דירה החלטתי לרכוש פסנתר יד שנייה ולהתחיל שוב. אז חיפשתי בגוגל את הביטוי "שיעור פסנתר למתחילים" ומצאתי מספר מורים. לאחר שעיינתי ובחנתי את המורים השונים בחרתי במורה אשר נראה לי וותיק ורווי ניסיון בתחום. המורה גבה יותר כסף מהצעיר בעברי אך אותו שיעור ראשון היה איכותי בהרבה והרגשתי בנוח לשאול שאלות ולהתקשות ואפילו לזייף כי הרגשתי טוב עם המורה ולא חשתי שהוא שופט אותי- היה נראה לי כי הוא ראה כבר הכל והכיר את כל גווני הקשת של התלמידים.

אותו מורה ידע לנגן נפלא- כאשר ניגן התרגשתי מאוד והוא לימד אותי בסבלנות כיצד לקרוא תווים. יחד איתו הצלחתי לנגן שירים קצרים של ילדים ובכל פעם שהצלחתי לקשר בין האצבעות, לצור קשר עין ולצפות את האקורד הבא שמחתי לאין שיעור. היום אני כבר מנגנת בצורה בינונית ומצליחה ללוות את עצמי בחגים (כאשר אני מזמינה את קרובי המשפחה לביתי בחנוכה או בראש השנה). אני חייבת לציין כי אני שמחה על שלמדתי לנגן בכלי המופלא הזה ואני ממליצה לכל מי ששואף ללמוד פשוט להתחיל אך כמובן- לעשות זאת עם מורה מקצועי ועם פסנתר כך שיהיה ניתן לתרגל.

רוצים ללמוד גם אתם?

אם גם אתם מעוניינים ללמוד לנגן בפסנתר וליהנות מהאפשרות להביע את עצמכם באמצעות כלי ייחודי, אתם מוזמנים לפנות אל בית הספר ,"הרן", בית ספר למוסיקה (שמעתי על בית הספר מהמורה שלי, בדקתי את המורים והתרציתי). בבית הספר ילמדו אתכם מורים מקצועיים ויעבירו אתכם צעד אחר צעד- תו אחר תו עד אשר תגיעו למחוז חפצכם ולתוצאות הרצויות.

ליצירת קשר עם בית ספר הרן מלאו את טופס ההתקשרות ונציג מטעם בית הספר יחזור אליכם בהקדם האפשרי.


טל שחר 19 בינואר 2014 שיעור תופים למתחילים 23 במרץ 2015